סרטן ריאה – יש מה לעשות

ד"ר פוקס בנימין

ד"ר פוקס בנימין

מומחה לרפואת ריאות, מנהל מכון ריאות בביה"ח אסף הרופא

בין כל המחלות הקשות, לחלות סרטן ריאה זה לא פשוט בלשון המעטה. סרטן הריאה מגיע כהפתעה לא נעימה.  לעיתים קרובות לא מרגישים תסמינים ממנו בכלל עד שהמחלה כבר מתפשטת. לפעמים מגלים את המחלה באמצעות צילום חזה או CT שבוצע לסיבה אחרת. רוב מקרי סרטן הריאה הם בקרב המעשנים אבל לעיתים זה קורה בקרב אנשים שלא מעשנים.

כאשר עולה חשד לסרטן בריאה, התחנה הראשונה זה תמיד אצל רופא ריאות על מנת לעשות אבחנה מסודרת. למקצוע שלנו כל הכלים לאבחנה והערכת מצב החולה – ברונכוסקופיה, נטילת ביופסיות בהנחיית CT או סונר וכו'. גם כן יש להתכונן לאפשרות של ניתוח וזה בתחום רופא ריאות גם.

במהלך האבחון ותכנון הטיפול, חשוב ביותר שרופא ריאות יעבוד יחד עם צוות רב-תחומי שכולל רופא ריאות, כירוג חזה, אונקולוג, רדיולוג ופתולוג. אין לרופא בודד בצוות את כל הכלים, ידע וניסיון לטפל בחולה סרטן ריאה מא' עד ת'. זה עבודות צוות ואין דרך אחרת.

תחום הטיפול בסרטן ריאה תלוי בעיקר בכמה שהגידול התפשט בתוך הגוף ומצב הכללי של החולה. יש מרכיבים שונים – ניתוח, הקרנות, כמוטרפיה. גם כן, לאחרונה הגיעו לשוק מספר תרופות חדשות שמתואמות לגנים של הגידול עצמו – זהו התקדמות אדירה לחולים. שוב, בחירת בדיוק איך להרכיב טיפול הכי טוב לחולה פרטני זה ע"י צוות רב-תחומי.

סרטן ריאות

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן