מחלות ריאתית כרוניות והקורונה – מה עליכם לעשות?

ד"ר פוקס בנימין

ד"ר פוקס בנימין

מומחה לרפואת ריאות, מנהל מכון ריאות בביה"ח אסף הרופא

בימים אחרונים קיבלתי הרבה פניות מהחולים שלי, ובכן החלטתי להעלות פוסט בנושא הקורונה. הרי כולנו עוקבים בדאגה אחרי התפשטות וירוס הקורונה בעולם ובישראל. הרבה חולים שואלים 'אני חולה מחלת ריאה, מה עליי לעשות?'

ראשית, כל אזרח יכול וחייב לעקוב אחרי ההנחיות של משרד הבריאות (משה"ב) שמתפרסמות בתקשורת בשוטף ובאתר המשרד. ההנחיות של משה"ב הוא המקור היחיד למידע רשמי, לא פורומים ולא וואטסאפ ולא פייסבוק (כולל פוסט הזה!) כמו שאנו קשובים לפיקוד העורף בעת מצב חירום ביטוחני, עכשיו להיות קשובים למשה"ב.

לשאלתכם 'אני חולה עם מחלה ריאתי, מה עליי לעשות?' בעצם משה"ב לא מנחה את החולים הכרוניים מה לעשות באופן מפורט אבל יש התייחסות קצרה באתר בFAQ של משה"ב בסעיף על אוכלוסיה מבוגרת. ההמצלות הן זהות לכל העם.

מטופלים יקרים – מדובר במה שנקרא COMMON SENSE באנגלית – 'להפעיל שיקול הדעת' ולא להכנס לבהלה. להלן המלצות שלי בינתיים, אבל שוב, יש לשמוע את קולו של משה"ב.

אני ממליץ לכל קהל חולי מחלות ריאות כרוניות לשמור על חוסן ושפיות, אך לצמצם למינימום את ההזדמנויות שאתם באים במגע עם אנשים.

תשתדלו לעבוד מהבית אם טיב העבודה והמעסיק שלכם מאפשר, תזמינו מזון באמצעות שליחים או תלכו למרכול בשעות השקטות, לרחוץ ידיים בשוטף אחרי מגע עם סביבה מלוכלכת או אנשים, לא לנשק או ללחוץ ידיים עם חברים ילדים ונכדים ,לא לקבל אורחים שאינכם חייבים לקבל ולעקוב אחרי ההנחיות.

אם חס וחלילה אתם מפתחים תסמינים של מחלת הקורנה – חום, שיעול, קוצר נשימה – יהיה עליכם להתייעץ עם הרופא שלכם האם להתפנות לחדר מיון. אנחנו מבינים ש'חולה כרוני' חווים מחלה יותר קשה אף מנגד, לא כל חום ולא כל שיעול הוא קורונה וביקור במיון בפני עצמו עלול להגביר סיכון להדבק בעצמכם או להדביק אזרחים תמימים. לא ניתן בפוסט בפייסבוק לתת לכם הנחיות מדויקות שיהיו נכונות לכולם וכל אירוע. יהיה להפעיל שיקול דעת על בסיס פרטני.

אני מאחל לכם ולבני ביתכם ולכל העם בריאות בתקופה הקשה הזו, ומקווה שעד פסח, מצב זה ייפסח עלינו.

בברכה,
ד'ר פוקס בנימין
רופא ריאות ומנהל מכון ריאות ב'שמיר'

שתף את הפוסט

סגירת תפריט
דילוג לתוכן